ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Διατηρητέα προς κατεδάφιση
Γράφει ο/η Κωνσταντίνος Ριζόπουλος   

Η οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου βρίσκεται κάτω από την Ακρόπολη των Αθηνών όπου σχετικά πρόσφατα και με μεγάλη αργοπορία θα έλεγα, έχει πεζοδρομηθεί προσφέροντας στους επισκέπτες της τη χαρά του περιπάτου. Όποιος έχει περπατήσει αυτό το δρόμο σίγουρα θα ένοιωσε ότι δεν βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Αυτή η “περατζάδα” θυμίζει την παλιά Αθήνα, αυτή που αγαπούσε ο ποιητής και της έγραφε τραγούδια και που δεν έχει καμιά σχέση με το αφιλόξενο θεριό που απειλεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του σήμερα.
Στην αρχή της, στον αριθμό 17 βρίσκεται το “κτίριο-έργο Τέχνης και Μνήμης, του αρχιτέκτονα Β. Κουρεμένου”, όπως αναφέρει και ο αρχιτέκτονας Νικήτας Χιωτίνης (areopagitou17) . Το κτίριο αυτό έχει χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης από το Υπουργείο Πολιτισμού το 1988. Το διατηρητέο αυτό κτίριο (1978) απειλείται με αποχαρακτηρισμό με σκοπό την κατεδάφιση. Την ίδια μοίρα θα έχει και το διπλανό του κτίριο στον αριθμό 19 (ιδιοκτησία του Βαγγέλη Παπαθανασίου) εάν ο σύντροφός του αποχαρακτηριστεί.
Τι προέκυψε όμως και ένα τόσο σημαντικό έργο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής έπαψε να είναι σημαντικό; Πολύ απλά, ένα πιο σύγχρονο έργο θεωρείται πλέον σημαντικότερο από τα προγενέστερα. Με άλλα λόγια τώρα που τελειώνει η κατασκευή του νέου μουσείου της Ακρόπολης, είδαμε ότι υπάρχει “κάτι” που μας κρύβει τη θέα προς τον ιερό βράχο όταν πίνουμε τον καφέ μας. Εδώ οι απόψεις διίστανται, να τα ρίξουμε ή να τα αναδείξουμε; Είναι στολίδια ή σκουπίδια; Οι αρμόδιες γνωμοδοτικές επιτροπές πάντως (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων) βρίσκονται σε μεγάλο δίλημμα. Το λόγο έχει τώρα ο υπουργός Πολιτισμού.
Μα είναι τόσο εύκολος ο αποχαρακτηρισμός ενός διατηρητέου κτίσματος; Γιατί να μην είναι; Εδώ αποχαρακτηρίζονται δασικές εκτάσεις, αν υπάρχει “σημαντικός” λόγος, θα κολλήσουμε σε δύο “ασήμαντα” κτίρια. Αυτά τα δύο κτίρια δεν έχουν τίποτα “αρχαίο” πάνω τους, γιατί λοιπόν θα πρέπει να τα διατηρήσουμε;
«Απορώ πώς έχουν το ηθικό δικαίωμα 5-10 κάτοικοι αυτών των κτιρίων να βλέπουν αυτό που θα στερούνται για πάντα τα εκατομμύρια των επισκεπτών του Μουσείου Ακρόπολης», Αθανάσιος Παλιούρας καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας. (enet.gr)
Είχα την εντύπωση ότι το μουσείο κτίστηκε για να στεγάσει εκθέματα, τώρα όμως αντιλαμβάνομαι ότι είναι πιο σημαντικό το αναψυκτήριό του από το περιεχόμενό του. Μάλλον δεν πρόκειται για μουσείο αλλά για παρατηρητήριο.

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 17, Λεπτομέρεια όψης: Ψηφιδωτό « Ο Οιδίποδας και η Σφίγγα»

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 17, Η μονόφυλλη μνημειακή είσοδος σε αυθεντικό πνεύμα της Art Deco πλαισιώνεται από τις δύο ανάγλυφες Ηπειρώτισσες με την παραδοσιακή ενδυμασία

areopagitou17
enet.gr

 
© 2017 Design NOW
Υλοποίηση - Προσαρμογή: NetDynamics